Miért fontos a linképítés a 21. században?

Napjainkban a cégek nagy része rendelkezik valamilyen weboldallal, amit szeretnének a keresési találatok legelején látni. Mikor valamit meg szeretnénk találni az interneten, egyszerűen beírjuk az adott dologhoz tartozó legfontosabb kulcsszót és átböngésszük a találatok közül az első néhányat.

Gondoljunk csak bele, hogy mikor néztük meg a második, akár harmadik oldalt? Szinte sosem jutunk el odáig, akár mondhatnánk, hogy ami nem szerepel az első oldalon, az nincs is. Ezt nagyon jól tudják a nagy vállalatok és cégek is és kimondottan erre szakosodott embereket alkalmaznak, hogy a lehető legtöbb kattintást összeszedjék. De mit lehet annak érdekében tenni, hogy előre soroljanak bennünket a keresőmotorok?

A SEO tanácsadás igénybe vételén kívül aktívan is kell tennünk a jobb helyezésekért.

Keresőoptimalizálás

Az algoritmusok egyre fejlettebbek és egyre jobban próbálják kielégíteni igényeinket, így mindig a lehető legjobb egyezést próbálják megtalálni. Több dolgot is figyelembe vesznek, mikor egy weboldalt be kell sorolni a találatok közé, de mégis a legfontosabb a tartalom.

Hatalmas előre lepéseket érhetünk el, ha az oldalunkon megjelenő tartalmat körülbelül 5-10 kulcsszó köré építjük fel. Ha a keresőmotor azt észleli, hogy az oldalunkon a keresett szó sokszor előfordul, úgy vélekedik, hogy az adott személy minket keres, így igen kedvező helyen fog miket szerepeltetni.

Tehát például, ha a fagylalt főzésről szeretnénk egy blogot vezetni és szeretnénk előkelő helyen szerepelni a találatok között, mindenképpen úgy írjuk a tartalmat, hogy a fagylalt, fagyi és főzés szavak gyakran szerepeljenek benne.

Emberi aspektus

A keresésoptimalizálással azonban óvatosnak kell lennünk és nem szabad túlzásba vinnünk a kulcsszavak használatát. Habár a gépek azt figyelik, hogy milyen gyakorisággal szerepel az adott szó az oldalunkon, a tartalmat emberek olvassák és nekik rendkívül fontos, hogy értelmes szöveget kapjanak, szóismétlések nélkül.

A keresőmotorok azt is figyelik, hogy egy adott olvasó mennyi időt tölt az oldalunkon. Ha mégsem azt kapja, amire számított és másodperceken belül tovább klikkel, az negatívan érinthet bennünket és legközelebb rosszabb helyezést érhetünk el.

Összességében tehát kiemelten fontos rendes tartalommal ellátni oldalunkat és a megfelelő kulcsszavak köré felépíteni azt. Annak érdekében, hogy minél tovább maradjanak az olvasók nagy segítség lehet, ha esztétikus a kinézete. Ha ezekre odafigyelünk, hatalmas lépést tettünk oldalunk optimalizálásával kapcsolatban.

Linképítés

A harmadik pillért sem szabad kifelejteni a SEO munkából, ami nem más, mint a linképítés folyamata. Ennek során a SEO szakértő releváns linkeket épít fel a weboldalra, és ezáltal teremt értéket a Google szemében.

A linképítés menete akár hónapokig is eltart, hiszen a 21. században már elmondható, hogy a nagy verseny miatt ritkán vannak eredmények 3 hónapnál korábban. A haladáshoz pedig akár fél évig is linket kell építeni egy-egy céloldalra.

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük